Pages

Wednesday 30 July 2014

Jumpa Konklusinya.

Assalammualaikum.


SUNYI.
Terasing dari suara-suara kecil nafsu sepanjang perjalanan Ramadhan itu.
Tapi, otakku riuh setelah sunyi. 
RIUH.
Dek fikiran yang bertabur.

Lalu aku menjumpai konklusinya.
Kini aku tahu, maknanya.

Walau cela dosa itu tidak dapat menutup kembali, jadilah hamba yang dicintai Tuhan. 
SELALU.
Sungguh, detik sebulan ini adalah ujian hebat dalam hidupku.
Lelah hamba ini yang selama ini berusaha, itulah ujian hebat.

LELAH.
Penat ialah ujian terhebat.
  Aku janji pada diriku. Bila sudah reda tangisku.
 Aku akan melangkah pergi. Pergi melawan kembali.

Di dalam tubuh itu ada hati.
Fitrah dalam diri tetap akan bersuara.
Moga diri tidak leka dengan kehadiran Allah.

DAN,
tidak leka,
aku ada keluarga yang menyayangiku dengan rasa..

Tawa. Bagai sinar mentari. Penyeri hari.




Senda. Bagai bayu dingin. Penyejuk sanubari.


Jika tiada yang menyayangiku,
satu yang aku pasti,
Allah mencintai hambanya dengan dahsyat!

Moga, semuanya baik-baik saja.






No comments:

Post a Comment