Pages

Saturday 5 July 2014

Dia takdirkan.

Assalammualaikum.

Doa Nabi Daud,

 "Ya Allah, sesungguhnya aku memohon kepadaMu cintaMu dan cinta orang-orang yang mencintaiMu dan aku memohon kepadaMu perbuatan yang dapat menghantarku kepada cintaMu. Ya Allah,jadikan cinta-Mu lebih ku cintai daripada diriku, keluargaku serta air dingin."

Alhamdulillah. Selamat sampai kiriman yang pertama pada 2 Julai 2014, untuk dia, yang menarik perhatianku, yang membuatku ingin tahu.


Terima kasih buat seorang teman sekolah menengah yang membantu menyampaikan kiriman yang pertama, sebagai posmen.

Allah permudahkan juga walaupun mungkin aku berada disebalik tabir, hanya dengar dari khabar, tidak ada kekuatan mahu mengirim sendiri. Kerana itulah salah satu cara, bagiku itu satu cara secara perlahan. Moga Allah jaga, yaa? 

InshaAllah, kalau ada rezeki, kita jumpa lagi. Doa banyak-banyak semoga Allah kuatkan hubungan kita yang ada, sebagai teman. Mungkin nanti, Dia takdirkan sesuatu yang lebih besar?

"Khairunnisa, kau banyak harapan. Tinggi harapanmu. Kalau kau jatuh dari harapan, bagaimana?"

Tidak apa, sekurangnya aku tahu aku punya erti usaha. Dan perasaan.

Ketika program, lama aku memerhati dan memikirkan. LOADING.
Fikiran manusia di sekeliling ku ini, lambat untuk aku tangkap.
Memang mengambil masa untuk diriku faham tentang diri manusia,
tapi itulah asasnya dalam tarbiyyah. 

Dan proses itu akan terus berjalan.

Itu tarbiyah kehidupan.

Aku mahu berlari.

Yang mendoakanmu dari jauh :)
Sahabat ini.
.

No comments:

Post a Comment