Pages

Monday 2 June 2014

Pilihan.

Assalammualaikum.

Allah.
Sekali lagi aku diuji. Diuji dengan namanya pilihan. Namun, perlunya aku fokus kepada satu benda. Jika benar, aku dapat bertahan dengan diri sendiri, pastinya aku mahu. Namun, aku lemah. Imanku masih perlu diasah, masih perlu didikan menjadi kuat. Sebab itu aku pilih duduk sini. Mana mungkin aku bawa hatiku berjalan sendiri tanpa pegangan akidah yang kuat. Kerana, ilmu itu yang aku cari. 

Aku bukannya mahu menjadi warak.
Aku bukannya mahu menjadi kaya.
Aku bukannya istimewa.

Aku pernah diuji dengan pilihan sehingga aku putus asa.
Hampir tidak percaya dengan diri.
Namun, kini aku teruskan kerana aku perlu yakin dan bangkit.
Mencuba perkara yang berbeza dan teruskan.

Kenapalah kalau jahatnya masa silamnya.
Kenapalah kalau jahilnya masa silamnya.

Kalau ada keinginan dan pilihan,
kau sendiri memilih.

Bagiku, semua adalah suatu amanah. 

Kadang aku bertanya kepada diriku sendiri, mampukah aku menghulur dakwah?
Dengan diri begini, emosi begini, perasaan begini.
Aku tetap ada impian.

Banyaknya luka-luka, kecacatan dalam diri ini.

Pada Pencipta, aku berserah.
Dia lebih faham.

Wallahu'alam :')
Allah, moga aku kuat keranaMu!


p/s : pilihan belajar dan kerjaya.

No comments:

Post a Comment