Pages

Sunday 15 June 2014

Monolog

Assalammualaikum.

Perkara terbaik bagiku sepanjang hidup adalah berada di jalan ini, bersama-sama manusia yang berhati indah menuju Tuhan yang penuh cinta.

Bilik. Tujuh. Gelap berteman lampu belajar dihadapanku. Dengan laptop yang berjasa untukku teruskan menulis. Dan menulis lagi. Duduk di tepi jendela. Menjenguk ke langit yang penuh berbintang. Memejamkan mata dan mengimbas kembali saat yang terlintas. Setiap yang ku ingati mempunyai ekspresi muka yang berbeza, menggambarkan perasaan mereka ketika itu. Aku meletakkan diriku di paras yang tinggi, dan melihat orang di sekelilingku. Memerhati ragam mereka. Mereka kadangnya terlalu sibuk sehingga melupakan kewujudun aku disitu. Suasana senyap sunyi. Ibarat robot melakukan aktiviti yang sama setiap hari. Aku juga begitu. Namun aku semakin memahami.

"Jika Allah mengkehendaki kebaikan kepadanya, maka dia akan diberi kefahaman di dalam Addin."


"Sungguh engkau (Muhammad) tidak dapat memberi petunjuk kepada orang yang engkau kasihi, tetapi Allah yang memberi petunjuk kepada orang yang Dia kehendaki, dan Dia lebih mengetahui orang orang yang mahu menerima petunjuk . " 

Al Qasas (28:56)


credit by Picsart
Aku masih berdiri kerana kasihNya dan doa.
Aku masih seorang hamba yang ingin dikasihi Tuhannya.
Pertengahan Jun.

No comments:

Post a Comment