Pages

Monday 26 May 2014

Saya baru.

Assalammualaikum.
Pinjam masa berharga yang Allah beri untuk update blog kejap.
Allah :') !

Baru habis orientasi IPDAS( Institut Pengajian Islam dan Dakwah Sabah).
Di sinilah aku, di sinilah aku setelah berhenti dari matrikulasi. Terima kasih Allah.
Engkau berikanku peluang untuk mencari ilmu mengenalmu Allah.

Mari mulakan permulaan yang baru. Baru dengan suasana. Baru dengan mutabaah. Baru dengan azam. Baru dengan keinginan. Allah kuatkan hati. Allah kuatkan semangat. Allah pinjamkan milikNya semuanya untuk dinikmati. Sedangkan aku kadang tak menghargai. Kadang melupai dan kadang berjalan tanpa mengingatiNya. 

Mahu melangkah kembali, menumbuhkan semangat yang masih bersisa! 
walau tiada yang memberi baja.

Al Ma'idah (5: 93)




Aku.. terkesan..
dengan mengenali seseorang..
hanya melihatmu dari jauh?

Kerana tidak mengenalimu sepenuhnya,

Kenapa kau makin hidup?

No comments:

Post a Comment