Pages

Wednesday 7 May 2014

Aku punya keinginan.

Assalammualaikum.

Dah masuk bulan Mei. Yang aku ingat, bulan ni hari lahir temanku. Bulan ni kerja menyiapkan tempahan baju bertambah. Bulan ni dua bulan terakhir aku menghabiskan kursus. Kerja. Kerja. Kerja. Dan bulan ini keputusan sambung belajar juga keluar...

Aku buka akaun Instagram, Facebook, Twitter ku setelah lama tak buka.
mahu menyendirikan, dari sekeliling.
 T..T

Scroll down.. melihat perkembangan semasa, perkembangan teman-teman sekolahku.
Nampak mereka masuk universiti pilihan masing-masing.
Nampak betapa mereka lancar dalam berbulatan gembira dengan akhwat.
Nampak betapa mereka mampu bergambar bersama keluarga sebelum bertolak sambung belajarr.

Aku terkesan.

Tapi, tetap aku faham situasiku.

Aku nampak.
Aku bukan sempurna.
Aku tidak secantik mereka.
Aku tidak sepandai mereka.
Aku tidak se'solehah' mereka.
Tetapi aku cuba untuk menampal diriku dengan perca-perca agama.

Namun, tetap aku lemah dan terkesan.
Aku terkesan dengan sekelilingku.
Aku terkesan bila sekelilingku bercakap tidak henti,
tentangku.
AKU TERKESAN !


Ingin sekali aku... ahh.. untuk diriku.

"Nisa, sudahlah. Kau kena kuat!"

Kerna aku juga pernah begitu.

Aku punya keinginan. Keinginan untuk menjadi lebih baik.
Keinginan untuk hidup dalam suasana yang menyenangkan dan damai. 
Tapi bila rasanya?

hmm.

 Allah. Aku rindu :')

No comments:

Post a Comment