Pages

Saturday 23 July 2016

#catatanorkid

#catatanorkid

Selesai solat Isyak, Orkid menghabis satu pertiga surah an-Nisa. Tiada hal yang lebih menyenangkan, melainkan memakai pakaian solat. Telefon bimbit dimatikan, pintu bilik dikunci. Setelah selesai bacaannya, dia membuka diarinya. Memulakan tulisan. Cuaca agak elok sedikit, tenang tetapi mendung. Sejuk. Sama seperti perasaan Orkid waktu itu.

"Penuh perasaan tulisan kau." Kata Tulip.

"Iya."

"Kenapa begitu?"

"Entahlah."

"Kau marah?"

"Tidak."

"Kau sakit?"

"Tidak."

"Kau ada masalah?"

"Tiada."

"Kau kenapa?"

"Aku tidak tahu."

"Kau kenapa. Sini beritahu aku."

"Aku tidak tahu. Aku sangat tidak tahu kenapa aku begini." Orkid menahan sesak di dada.

Tulip bertanya lagi, tiba-tiba, "Kau rindu?"

Kaku Orkid.

"Ya, aku rindu."

No comments:

Post a Comment