Pages

Monday 28 September 2015

Surat Hari Lahir

Assalammualaikum, 

Salam kasih buat semua, moga Allah jaga hati-hati kita.

Lama tidak menulis, takut tidak jujur sama diri sendiri. Sebenarnya, jadi kadang diam kan lebih bererti? 

Hari ini aku genap 20 tahun. Alhamdulillah. 

" Yaa Khairunnisa, Selamat hari lahir."

Mahu kata syukur itu sebenarnya sukar diterjemah, kalau dapat diterjemahkan dengan kata-kata pun ianya tidak sama dengan apa dalam jiwa. Alhamdulillah, kasihMu Yaa Allah, aku bersyukur sebenarnya, rasa kerdil pun ada, diapit segalaksi bahkan lebih nikmat yang kau berikan sepanjang hidupku. Aku kadang lupa denganMu. Aku malu dengan diri, entah apa yang telah aku usahakan untuk jalan mencariMu. Sungguh, aku malu sendiri. Meminta merayu banyak perkara, tapi kebatilan melebihi dalam amalanku. Aku malu Ya Tuhanku! 

Aku masih berfikir. 

Ini bukannya coretan kekecewaan atau luahan, hanya aku cuma terdetik mahu menuang aksara jiwa di kanvas blog. Hadiah buat diri sendiri, yang masih mencari diri sendiri, masih mahu mengenal diri. Sungguh, aku sangat banyak kelemahan. Hanya doa-doa dari manusia sekeliling yang aku pinta senantiasa. Sungguh, Walau aku bukan sesiapa.

Moga, doakan aku yaa, sama ada aku hidup atau sudah meninggal nanti.

Terima kasih buat yang sudi mengucapkan selamat buatku.

Tiada gambar diri, letak ini sajalah.

Doakan aku yaa kalian?

Semoga menumbuh menjadi teguh, dalam medan amal, hatta sungguh medan realiti.


No comments:

Post a Comment