Pages

Wednesday 22 October 2014

Dingin Tidak Beku

Assalammualaikum.

SUDAH LAMA TIDAK MENULIS.

lama aku tidak menulis panjang lebar di blog ini.
bukan semangatku hilang, aku sudah lama juga tidak membaca.
membuatkan kehilangan idea.
membaca adalah proses.

sudah 3bulan 2minggu.
perlukah aku terbang bila aku melihat langit?
Dinginnya membuatkan aku terkedu.

Dalam patah dan luka, ianya tidak rumit, cuma gagal dalam hal-hal melupakan. 
Dengan luka semalam dan parut yang tinggal menjadikan ianya lebih indah dari sebelumnya.
 Mengambil masa untuk memahami manusia, di sini dan di sana, dalam kondisi yang sama tapi dipisahkan dalam satu jarak dan batas yang berbeza. 
Namun, beku di sana masih mendinginkan fitrahmu, terik di sini masih tidak mencairkan fitrah itu. 

Dalam kita berperang antara cinta, kehidupan, masyarakat dan pelajaran, 
jika didasari dengan kalam Tuhan dan lantunan hikmah Rasulullah, bukankah lebih sempurna? Ketahui, kita tiada bezanya jika melihat melalui mata ilmu. 

Aku mendoakanmu, kau mendoakanku, lihat bagaimana kita menghirup cinta dengan cara sederhana.
Hargai kisah cinta indah yang Allah datangkan dalam kehidupan iaitu keluarga dan sahabat. 
Paling penting, kita adalah harapan keluarga dan masyarakat sebelum kita berbicara perasaan yang berduka lara. 
Mari belajar bersungguh-sungguh dan jadi insan berguna diikat dengan asmaNya. 

InshaAllah.

kredit:sebelahsayap

Aku rindu.
Rindu.
Rindu dengan kabus.
Rindu dengan bayu.

Bilakah aku dapat mengembara ke China? 
angan.

No comments:

Post a Comment