Pages

Wednesday 9 April 2014

Aku segera berlari.. dan penat.. tetapi tetap terus berlari.

Assalammualaikum.

Bukankah dahulu engkau yang meminta-minta untuk dapatkan semua ini ?
Bukankah engkau yang paling bersemangat untuk melakukan semua ini ?

Aku juga penat. Aku juga tertekan. Tertekan diasak oleh sahabat, keluarga dan guru-guru.
Mindaku tertekan, tetapi aku nampak kesungguhan.
Kita berada dalam situasi yang satu. Kita berada dalam keadaan yang hampir sama.

Penat itu dari Dia. Dianugerahkan penat untuk kita.. untuk kita bermuhasabah.

Penat. Penat segalanya.
Cuma diri sendiri yang dapat mentafsirkan sang penat itu.
Bukan engkau sahaja yang punya masalah,
Bukan engkau sahaja yang jatuh merindu.

Alhamdulillah, melalui penat ku temui kedamaian.
Melalui penat ku temukan kesayangan orang lain terhadapku.
Melalui penat juga aku kenal marah.
Melalui penat juga aku kenal memaafkan.

Semua berlaku dengan izinNya.
SubhanAllah.


No comments:

Post a Comment