Pages

Wednesday 24 October 2018

Inikah lagi?

Assalammualaikum..

Lama tidak menulis lagi di sini. Hanya memenuhi tulisan jiwa di media sosial yang kurang isinya namun banyak ertinya, sukar difahami. Aku berharap aku akan semakin rajin dan mempunyai masa untuk menaip lagi di kanvas blog ini..

Allah, Allah.. hanya namaMu yang ku sebutkan, kerana hanya Engkau yang memahami erti hatiku ini yang aku sendiri berkira-kira memahaminya. Perasaan apakah ini ya Allah? Aku terlintas untuk menulis lagi di sini apabila terlalu satu perasaan yang susah dilupakan tetapi masih aku terlupakan. Aku selalu bergaduh dengan fikiran sendiri apabila dengan pelajaran. Ya Allahh..

Aku sudah bekerja, dan menyambung pengajian secara jarak jauh, mulanya aku sangat teruja dan bersemangat, namun setelah menempuh pengajian selama dua semester, aku sedar aku kehilangan sesuatu.. kehilangan rasa belajar. Apa yang aku hadapi ini sesuatu yang tidak berkualiti? Apa hanya ini merupakan hanya penyedap hati untuk belajar? Atau mungkin aku mengejar sijil sahaja? Ya Allah.. kuatkan aku ya Allah.. pilihkan aku dengan yang terbaik mengikut perancanganMu ya Allah.. aku hanya hamba, aku hanya membawa perasaan ini.. Maafkan aku jika aku hamba mengeluh ya Allah.

Aku mahu belajar dengan teratur dan lebih berkualiti ya Allah..
 
Bulan ini bulan menanti lagi, bulan depan adalah keputusan sekiranya aku dapat menyambung atau diterima masuk ke universiti awam.

Ya Allah, Engkau yang memilihkanku, aku serahkan semua kepadaMu. Apa yang terbaik buatku. 

YES.

No comments:

Post a Comment