Pages

Wednesday 5 August 2015

Air yang terapung

Assalammualaikum.
Tertarik mahu berkongsi, pengisian usrah semalam.

Aku tekankan disini, dari mana yang aku baca di blog ada seorang kakak ni, menarik baitnya,

"Di mana matamu berlabuh, di situ tanda keagungan Tuhan."

Yaa betul.
Di sekeliling kita ini, semuanya ada tanda kebesaran Allah.

Ambil barang seminit dua kita perhatikan,

langit?
tanah?
awan?
tumbuhan?
gunung-ganang?

dan banyak lagi.

"Dan apabila hamba-hambaKu bertanya kepada tentang Aku, maka (jawablah) bahawasanya Aku adalah dekat. Aku mengabulkan permohonan orang yang berdoa apabila dia memohon kepadaKu, maka hendaklah mereka memenuhi (segala perintah)Ku dan hendaklah mereka beriman kepadaKu agar mereka selalu berada dalam kebenaran."

Allah sentiasa ada di sekeliling kita. Dialah yang Maha Melihat Dialah yang Maha Mendengar. Dan pelbagai asma keagunganNya.

Apa kaitan air yang terapung dan doa seseorang?

Hmm.

Bagaimana untuk dijawab.

No comments:

Post a Comment