Pages

Thursday 21 November 2013

Kembali

Bismillah.

"Kita tak sangka, apa yang menghantui masa lampau kita mungkin akan menghampiri kita. Kita tak sangka, perkara lepas boleh kembali kepada kita. Bahkan, kita tak sangka, ingatan kita terhadap masa lalu boleh muncul semula. Segala kenangan, ingatan, pengalaman dan sebagainya, boleh jadi ianya sebagai peringatan buat kita. Boleh jadi juga sebagai pengalaman kita untuk menjadi lebih matang. "

Ingatan yang lama untuk aku singkirkan, memang sukar.
Setelah sekian lama menyimpan rahsia sendiri, bahkan cerita sendiri, sehingga luput ditelan masa, secara tiba-tiba muncul semula.
Muncul bukan biasa, tetapi muncul dengan kerinduan.
Kerinduan itu yang aku ingin jauhkan.
Tapi, kerinduan itu juga mengajar aku menjadi sekarang.
Kerna aku melawan kerinduan itu, aku jadi kuat.
Aku jadi tahu, aku jadi faham.
Aku jadi mengerti tentang semuanya.
Aku menjadi percaya.
Dan aku menjadi yang lebih baik.

SubhanAllah. Aku minta kekuatan, Allah berikan ujian!

Ya Allah, masihkah aku berpeluang memperbaiki kesilapanku ?
Aku ingin melupakan segalanya.

Allah..Allah..Allah..
Berat ujian dariMu, ku pasrahkan semua padaMu.

No comments:

Post a Comment